lunes, 8 de junio de 2020

Capítulu XX. Los dioses deben tar llocos II.


Capítulu XX



Los dioses deben tar llocos II

(Balcón de Serrallo. SIMÓN y TAULFO. Simón sigue tomando’l sol y Taulfo tien cara de nun dormir.)

SIMÓN: ¡Á Taulfo, vaya cara traes! Paeces un mozu al día siguiente del Pote…
TAULFO: Calla, ho… Yá podía… Nun fui quién a dormir por culpa’l cosu esti… (méte-y una patada a la caxa)
SIMÓN: ¡Coime! ¿Animástite a usalu?
TAULFO: Home, por favor, que somos xente decente… Nesti matrimoniu nun facemos gochaes…  (Ximielga la cabeza pa un llau) Por desgracia. Non, tola puñeflera nueche suañando con esto. Veía a los homes trancaos nun piteru y a les muyeres esprecetando de nós, riéndose…
SIMÓN: La historia de la mio vida… Oyi, ho,  ¿Dexástilu tola nueche a teyavana? A ver si lu fastidio la rosada…
TAULFO: Simón, esto vien preparao pa contra la humedá, home, nun ves que ye de lo que se trata…
SIMÓN: Tienes razón… ¿Y qué cuentes facer?
TAULFO: Una reunión de comunidá. Quiero saber quién de la comunidá nos metió esti caballu de Troya.
SIMÓN: Nun sé… A ver… Yo cuento que tuvo que ser una muyer. Porque un home, como nun lu quiera p’alliviar les almorranes, yá me dirás…
TAULFO: Nun creas… Tamién pue ser un home al que nun se-y llevante…
SIMÓN: Val: tu y yo descartaos… A ver. Los del baxu primeru, nun creo. Esto debe costar un pastón y siempre qu’hai que poner pa una derrama armen la de coyer…
TAULFO: Home, ye que si aporfíen que nun tienen perres pal ascensor y llueu gasten perres nesto, ye pa da-yos…
SIMÓN: Nosotros nun somos… A ver, el mio guah.e ye raru, pero pa comprar esto… Y la to fía tampoco…
TAULFO: Nel terceru tán Marivines y enfrente d’ella nun vive nadie…
SIMÓN: Marivines nun ye, yá te lo digo yo…
TAULFO: Ois, ¿y si esto ye una cosa d’eses nueves, modernes, homeopátiques, pa la ma? Un tratamientu d’esos vanguardista… ¿Nun hai la unidá del dolor? Pues esta ye la unidá del placer…
SIMÓN: A ver, Taulfo, picador, como te lo desplico…  Si esto ye un chupador de chirris, a la probe paisana nin la cuba del ayuntamientu, home… ¿ves los figos cuando caen na carretera? Pues talo…
TAULFO: Ois, que la ciencia avanzó una barbaridá… Tu y yo quedemos no de les tetes de silicona…
SIMÓN: Nun me fales, que ca vez que pienso que tuvi a puntu de sacar un empréstamu de perres de la comunidá económica europea pa financia-y el tetame a la mio exmuyer, dame pa mal…
TAULFO: Pues llibrasti:  pámique agora, hasta hai una cosa que se llama blanquiamientu anal…
SIMÓN: Bono, ho… Llavase una vez al añu ta bien…. ¿Qué ye? ¿Depués del branu? ¿Ablanquien les tetes?
TAULFO: Nomenón… Ablánquense la furaca del culu.
SIMÓN: ¿Con cal? Hostia, lo que debe escocer eso… Yo como pimientos del padrón o guindiyes y toi aullando una selmana… Con cal nun me lo quiero maxinar… Y total…
TAULFO: Non, con cal non… Con un ciruxán…
SIMÓN: Nun te digo… ¿Cómo nun vamos tar como tamos? Ensin respiradores… Si la Seguridá Social gastare les perres en respiradores automáticos envede encalar les furaques de los culos… Teníes razón: los dioses deben de tar llocos…
TAULFO:  Ye polo privao… Hasta hai una presentadora a la que-y reconstruyeron l’asuntu…
SIMÓN: ¿L’asuntu?
TAULFO: ¡¡El virgu!! Hostia, Simón, contigo nun pue echar ún sutileces…
SIMÓN: ¡¡Puta que lo parió!! Eso había tar prohibío pola ética profesional y el xuramentu apostosiácu…
TAULFO: Hai hasta lotes… Xúben-yos el culu y too. Vamos, metes un ferrote y sal un ferrari…
SIMÓN: Pa que llueu se quexen de poner ascensor… Fixo que pa eso dan más sovenciones…
TAULFO: Simón, más allá de Tudela Veguín nun hai futuru. Bono, a lo que díbemos, quién te diz a ti que lo d’Asunta…
SIMÓN: Mira, Taulfo, que non… Esa paisana lo único qu’arrima ehí ye la chata, hom… Tira pal cuartu. Nel cuartu…
TAULFO: Nel cuartu, a un llau, ta’l Yoplái.
SIMÓN: Mira, pues esi ye de metese de too… Nun te digo yo que non… Y a lo meyor, la ma…
TAULFO: ¿Duvixes? Qué va, hom, Duvixes y Niceto son mui chapaos a l’antigua… Esos entá tienen los cables de les llaves de la lluz per fuera, apegaos al marcu… Y les paredes con papel… Qué va, qué va… Tengo mieu que si ponen a cargar esti aparatu se -yos quemen los automáticos… ¿Y Amparín?
SIMÓN: (Pon cara de sospechar, colos güeyos a mediu trancar) Esa, esa sí que ye sospechosa…
TAULFO: ¿Quién? ¿Amparinos?
SIMÓN: Esa tienlo too: tien perres, tien ganes, tien maldá…
TAULFO: Tenéisvos una tirria que pa qué. Hai que ser oxetivu, ho. Sacante al perru, que lu llama Miss Daisy, ¿qué otru varón -y conoces que la tocare, que mirare pa ella?
SIMÓN: Esa muyer ye como los calamares…
TAULFO: ¿De fea?
SIMÓN: Aparte: pa tragar con ella tienes que-y echar llimón ácedu al gargüelu y tener cuidáu, porque en cuantes que la toques, chíscate…
TAULFO: Pues queden los del quintu…
SIMÓN:¿Siguen viviendo nel quintu? Dirá como pa cinco años que nun veo a nadie d’ellí…
TAULFO: Sí, pagar paguen la comunidá, que ye lo importante… Desque avieyaron nun baxen por nun xubir… Yá sabes qu’a los del bloque d’enfrente hubieron llevalos pa una residencia porque namás llegaben al terceru…
SIMÓN: Sí. Agora toos tienen mieu…
TAULFO: Amás, ehí nel quintu, tan altu, igual yá nun hai osíxenu puro… Dacuando en vez veo que -yos xuben comida los repartidores, y mientras paguen la comunidá, pues nun hai quexa… Nada: esos descartaos… Voi facer una reunión de comunidá…
SIMÓN: Ois tu, pero, ¿nun tará prohibío?
TAULFO: Non, namás si nos reunimos…
SIMÓN: ¿Y vas facer una reunión ensin reunimos?
TAULFO: Téngolo too pensao… Voi baxar cola bolsa la basura al portal y picar a los timbres y asina nun hai qu’esperar por nadie… Entrugo de quién ye un paquete que ta en portal y yá ta…
SIMÓN: ¿Y qué vas facer en cuanto sepias quién ye?
TAULFO: Mira a quien sea con otros güeyos, esos dende llueu…
SIMÓN: Yo tamién… Maxinaréme a quien seya capaz d’echase cal en culu… Ois… Igual por eso Amparines ta tan amargada siempre, ¿non?

(Portal del Serrallo. TAULFO abre la puerta. Nuna mano lleva la bolsa de la basoria y na otra la caxa de la discordia. Mira pal reló. Espera.)

ROSALINDA: (Pel micru) Taulfo, ¿tas ehí?
TAULFO: Sí, Salinda, dexa la llinia llibre…
ROSALINDA: A ver, tienes los garbanzos echaos en platu… Como nun xubas van quedate como perdigones…
TAULFO: Toi nuna reunión de comunidá…
ROSALINDA: ¡¡Madiós!! ¿Tu solu?
TAULFO: Sí, porque toi esperando a la segunda convocatoria, pa pica-yos a los timbres…
ROSALINDA: Pero, ¿tu yes zoquete? A esta hora tarán toos comiendo…
TAULFO: Por eso. Asina píllolos a toos en casa…
ROSALINDA: Taulfo: ¡¡que tamos confinaos y tu tas en portal!! Como meter te metan una multa voi descontatelo en soberanos… Y nun me pidas que te caliente más los garbanzos… Van quedate los pelos del tocín como alambres…
TAULFO: Corto y cierro… Como pa comer garbanzos toi yo agora…
(SALINDA cuelga. TAULFO mira pal reló y nesi intre apaez el repartidor del día enantes. Ponse a picar.)
TAULFO: ¡¡Á, ho! ¿Qué ye? ¿Nun ves que tamos nuna reunión? Nun pues picar…
REPARTIDOR: (Con mesmu acentu ultramarín) ¡¡Ai, señor!! Discúlpeme… Que no lo sabía. Es solo un momentico, ¿qué no ve que tengo el auto arrancado?
TAULFO: ¿A ónde vas picar?
REPARTIDOR: Qué no sé, de verás… Pues que nomás qu’ayer les entregué un paquetico a alguien d’acá y resulta que me trastoqué…
TAULFO: ¿Cómo ye, ho?
REPARTIDOR: Pues que nomás que me dijieron por el selular que viniese para traer un envío a Serrapio, y yo lo tomé me vine para acá, para Serrapio… Y no es aquí, es en Ayer…
TAULFO: Sí, ayer fue: vinisti a Serrallo a traer un paquete.
REPARTIDOR: No, ayer vine pero hoy nomás tengo que llevar el paquete para Ayer…
TAULFO: Vamos ver: como vas venir ayer pa traer un paquete, que ye esti, que cuente traes güei p’ayeri.
REPARTIDOR: Pues nomás no me diga que tiene el paquetico y está aquí esperando por mí…
TAULFO: Bono, llevo dende ayeri esperando por una desplicación, que me vas dar güei, pero p’ayer… ¿Nun ye asina?
REPARTIDOR: Pues como quiera usted… ¡¡Y pensar que me dijieron de la mala fama de esta poblasión!! Que me dijieron andale usted si se deja el auto y a la vuelta no encuentra ni puramente el sitio y véalo…
TAULFO: Bono, ¿ye pa dalguién d’esta comunidá?
REPARTIDOR: Pos no: no le estoy dijiendo nomás que es para alguien d’ayer…
TAULFO: Bueno. A min eso valme… Ala, chaval… Que m’enfríen los garbanzos y van quedame como perdigones… (Da-y el paquete y métese en portal) Y de la que vas tira la basura, aprovecha’l viaxe, ho…

(Zaspiu. Cartelu de Serrapiu, Ayer. Una furgoneta de repasu entra. Zaspiu. Una mesa, unes manes coles uñes pintaes abren el paquete)

MUYER: ¡Ai madre! Debió de descargáse-y la batería porque vien tou moyáu y… Madre… Qué cosa más rara… Paez que güel a sidra.

No hay comentarios:

Publicar un comentario