sábado, 30 de mayo de 2020

Capítulu XIV. Adivina quién vien a cenar esta nueche. (Parte II. Sentíu y sensibilidá)


Capítulu XIV


                     Adivina quién vien a cenar esta nueche
(Parte II: Sentíu y sensibilidá)

(Mesma situación del capítulu anterior: pisos respeutivos de TAULFO Y ROSALINDA, d’un llau y de TONI Y ANUSQUI d’otru llau)
TAULFO: (Dándo-y col deu a la pantalla) ¡¡Eh, hooo!! Aconxelóse la imaxe… Nun se mueven… ¿Anina, fía? ¡¡¿Qué si tas preñada?!!
ROSALINDA: (Apaez azotándo-y un platu con patates frites un chorizu y un güevu y  dándo-y una molleyada al home) ¿Aconxelar? ¡¡Aconxelósete’l cerebru, animal!! Mira que te toi diciendo que yera una sospresa…
TAULFO: Pa gastar sospreses toi yo agora… ¿Qué quies? ¿Qué me lo suelten en metá de la cena y m’empapice?
ROSALINDA: Voi dicítelo, Taulfo: tienes menos sentíu qu’un gochu estocináu y menos sensibilidá que la suela d’espartu d’una alpargata de Nava.
TAULFO: Vamos ver, tampoco me paez pa tanto. Esto ye un datu oxetivu: o ta preñada o nun ta preñada… Nun pue ser: toi un poco preñada, toi medianamente preñada… Si lo ta, talo y si nun lo ta, nun lo ta… ¿Qué problema hai en dicilo?
ROSALINDA: Sentíu y sensibilidá: eses dos coses te falten. Y una patatina pal kilu…
TAULFO: Pues va ser verdá, paez que la veo un poco más gorda…
(Zaspiu. Casa d’ANUSKI Y TONI. TONI quedó cola boca abierta y cara de pazguato. ANUSKI reacciona)
ANUSKI: Yo flipo con mio pá… De verdá… O sea… Ye como’l mundu al revés de Míster Wonderful… O sea… Mister Cagada…
TONI: Pero, ye verdá… Anuski… Nun me fastidies que to padre acaba faceme un espóiler paternal… Mecagüen… ¡¡Que m’acabo enterar de que voi ser padre por to padre!! ¡¡Vaya rayadura!!
ANUSKI: ¡¡Cari!! O sea... ¿Tu yes tontu, faéstelo o cuando repartieron la intelixencia llegasti tarde? ¿Quién te pienses que ye mio pá? ¿El Señor Predictor? Oye… ¿Tu l’otru día nun-y contaríes nada?
TONI: ¿Yo? Sí, home… De la que me taben dando díxi-y a to padre: Taulfo, ¡qué pena que’l so nietu nun me vaya conocer! Nun te fastidia…
ANUSKI: (Mírase nel reflexu de la pantalla) ¿De verdá te paez qu’engordé? ¿Sedrá cosa de la cámara? (Suena’l teléfonu.) Mira, como sea’l dichosu Nini de les narices voi cagame en too… A non, ye mio madre… Sí… (Llevántase y marcha de la cocina. Queden TAULFO y TONI)
TAULFO: Pschtttt, guah.e….
TONI: Dígame, Taulfo.
TAULFO: A ver, ¿ta preñada o nun ta preñada?
TONI: Coime, ¿y yo qué sé Taulfo? Primera noticia que tengo…
TAULFO: ¡¡Mecagüen!! Á chaval, entós, ¿quién lo va saber? ¿El butaneru? ¡¡Que tenéis gas ciudá!!
TONI: Yo nun sé nada, de verdá…
TAULFO: Eso pásavos por alteriar l’orde de les coses. Enantes casábeste, dibes vivir cola muyer y teníes un guah.e… O bien, garrabes l’atayu: preñábesla, casabes y dibes vivir con ella… Pero claro, agora, nin vos casáis, nin tenéis el guaje, y llueu vienen los apurones… ¡¡Nun respetáis, nada, chico, nada!!
(Cocina. ROSALINDA y ANUSQUI falen per videullamada de móvil a móvil)
ROSALINDA: (Medio berrando) ¡Á fía! To padre tienme preocupadísima del too… Yo nun sé, o se ta pasando o se ta dando a la bebida…
ANUSKI: Tranqui, mamuqui, nun eches tres d’ello… Yá sabes como ye papa, muyer…
ROSALINDA: Que non, que non… L’otru día, pela nueche, tarabicó él solu una botella de Soberano… Y nun taba en casa. Llevantéme al bañu y taba sola. Yo venga llamalu: Taulfo, Taulfo… Y nun taba..
ANUSKI: Diría dar una vuelta a esparder…
ROSALINDA: Qué va… Amaneció escalabráu… Porque yo… Entardaba tanto y como tomara la melicación, dormime y cuando lu veo pela mañana, tou escalabráu.
ANUSKI: ¿Y qué razón te dio?
ROSALINDA: Que baxara a la carbonera a por otra de soberano y resbarió y cayó… Y ye verdá… Cuando baxé a fregar el portal abrí la carbonera y taba too entamanao… Madre, cómo s’enteren los vecinos… Yo pa min que se ta pasando… Igual lo del confinamientu… O lo de facer sudokus d’esos…
ANUSKI: Mamuquina, nun t’esmolezas, muyer…  papa tuvo encerráu en pozu y de mozu sabes que cuando les güelgues foi de trancase na ilesia… Esto aguántalo bien…
ROSALINDA: ¡¡Ai fía!! Yo siempre dixi que to padre taba pa encerrar, pero igual non… Igual ta pa soltalu a pastiar llibre, como los asturcones…
ANUSKI: Anda, venga, vamos pa cenar… Y nun te preocupes…
(Salón. TAULFO y TONI.)
TONI: ¿Qué tarán falando estes, Taulfo?
TAULFO: Nun sé, pero nada bono pa nosotros… Reunión de pastores, perdición de ganáu… Tu cuei, si tienes pa comer, porque en viniendo, vamos pal mataderu…
TONI: De Nini, ¿sábese dalgo?
TAULFO: Sí: Nini tengo idea, nini m’interesa. Caún gobierna la so familia como puede… Esi pobre de Simón… Hailos que nacen desgraciaos pa según qué coses… Padre, xefe de llampisteru, sacando alantre un fíu, que quién sabe siquiera si ye d’él…
TONI: ¿Cómo ye? ¿Qué fue adoptáu?
TAULFO: Nomenón, lo que pasa ye que…
(Entren en pantalla ANUSKI y ROSALINDA en pantalla)
ROSALINDA: Pero bono, Taulfo, ¿nun esperes polos demás pa cenar?
TAULFO: Non, porque esto enfría y pónense les papates talludes. Amás, nun sé qué me da que nun vamos tener la cena en paz. ¿A ver? ¿Qué tramasteis? Porque cuando vos escondéis la to fía y tu pa xuxuriar, siempre acabo saliendo tosquiláu…
ANUSKI: Vamos ver, papi. La sospresa que vos contaba dar ye que toi preseleccionada pa un concursu de televisión…
ROSALINDA: ¡¡Coime!! ¿De presentadora?
TONI: ¿Entós? ¿Y nun me contasti nada?
ATAULFO: Cifres y lletres o saber y ganar nun sedrá, fixo…
ANUSKI: Ye pa lo de Gran Hermanu… De concursanta.
TAULFO: Home, home, home… Prefiero que teas preñada… Tiéneslo prohibío, ¿oyisti? Llames a quien sea y díces-yos que nun te firmo’l consentimientu. Que falen comigo.
ANUSKI: Papi, nun saques la to vena de capitán cavernícola, ¿val? Fadré lo que vea. Que soi grandina, ho. Bastante ye que me deas el sobre col votu selláu pa les elecciones. (A ROSALINDA  y a TONI) Ye una oportunidá única… Tu, Toni, ¿qué dices?
TONI: Home, nun sé, cásique toi d’alcuerdu con to padre, Anuski, cielu…
TAULFO: ¿Ves? El to mozu tamién prefier que teas preñada a que salgas nesi contuberniu…
ANUSKI: ¡¡Qué mal, Toni!! Ta pegándosete too de mio padre…  O sea, colo que yo t’apoyo pa que toques el buzuki, pa qu’abras nuevos caminos cola mandolina y agora…
TONI: A ver, vidi, ye que ye mui chungo: van vete en bragues, igual mexando, y si un día  despierto y tas faciendo edredonin con un maromu, eh… O peor, pónenmelo en plató…
ATAULFO: Nun diba ser plató de bon gustu. Amás, Anina, tu nun tas fecha pa vivir en sociedá. ¿Pienses que dibes impone-yos el tofu enantes de la mortadela? ¿Cuántos de Gran Hermanu triunfaron en dalgo que nun seyan les varietés?
ANUSKI: (A puntu llorar) Frayáis la illusión a una, de verdá… Yo que pensaba que diba facer esta cuarentena en casa como un periodu d’aclimatación, y agora, agora con qué ánimu tiro yo p’alantre con esto…
ROSALINDA: Nun llores, vidina, que va to madre a defendete… Tienes que lluchar polos tos suaños… Mírame a min, que renuncie a too.Yo que tenía aquelles aspiraciones de moza…  Nun fagas como to madre…
TAULFO: ¡Ala! Yá salió l’alcagüetona de la ma… De mano diba dir pa La Felguera y agora va dir pa Madrid. ¡Pues nun creo que’l bonobús dea pa tanto! Aspiraciones… Si nun fuisti más qu’al coru de la Ilesia con don Filipo y na Sección femenina.
ROSALINDA: Tú que sabrás, Taulfo. Tu qué sabrás… Yo quería ser… Como Ana Belén… Por eso te llamé asina, cariñín.
TAULFO: ¿De la Plaza Lavapiés?
ROSALINDA: (A ANUSKI) Vete, fía, di que sí… Tienes los votos de tou Serrallo aseguraos, y de parte de la barriada de Santa Inés…
TAULFO: Sí, hom, a una desertora qu’arrenegó del Serrallo y escapó pa La Felguera…
ANUSKI: ¿Qué fago entós? Pasé la criba y toi ente les diez mil persones candidates…
ROSALINDA: Tu espera, vidi. D’echar, que t’echen ellos…
TAULFO: ¡¡Que non, Rosalinda!! Que los que garren pa salir pela tele tán toos medios taraos, y la to fía tien puntos de sobra y sinón, emprésta-ylos el to xenru…
TONI: Non, non, a min nun me metáis nesti enguedeyu… Yo nun quiero saber nada… Que llueu acabo cargando yo con toles culpes…
TAULFO: Hostia, chaval, hai que posicionase… Como se nota que na puta vida fuisti a una asamblea d’un pozu… Esta ye una familia asamblearia…
ROSALINDA: Sí, pero siempre acabamos faciendo lo que dices tu…
TAULFO: Porque soi’l que más sentíu común tien… Asamblearismu responsable y tuteláu. Amás, ¿cómo va dir si nun sabemos si ta preñada o non? Qu’un nietu míu naza en La 2, val, que ye un programa cultural, pero si naz en direutu en la Cinco, ye pa quitávoslu servicios sociales…
TONI: Anuski, ¿taslo?
ANUSKI: De verdá, Toni, yes boborolu… Yes cafiantín, yes…
TONI: A ver, cari, nun t’enfurruñusques, pucherín de mio, ye que tanto insistir to padre, yá me ta mosquiando.
TAULFO: ¡¡Pschtt!! Eh, cuidáu, yo ehí, nin entro nin salgo… Eses son coses vuestres. Vosotros sabréis… Pero si voi ser güelu, lo menos que podéis facer ye dicímelo… A ver si ye que me voi enterar de que ta embaranzada pela tablet y voi ver el partu n’horariu de máxima audiencia…
TONI: Taulfo, paez qu’envede falar del so nietu ta falando d’un Tamagochi.
TAULFO: A ver, el casu ye saber, primero de nada, si ta preñada o nun lo ta…  
ROSALINDA: De verdá, Taulfo: yes tou sentíu y sensibilidá. Nun se te quitó nada de baxando de Llaneces del Rei Moru pal Serrallo… Peor, empeorasti…
TAULFO: Tu di lo que quieras, pero si dir va al programa esi que namás enseñen puteríos y tamagochaes, dexo de pagar la lletra’l pisu, como que me llamo Taulfo. Que–yos la paguen los de la casa de Gran Hermanu. Nun eduqué yo a una fía pa que-y viera les bragues toa España.
ANUSKI: De verdá, papa, pa presumir tanto de progre, al final faes como la patronal y amenaces col capital… Yes lo peor… Yes como Trump…
TAULFO: Tran, tran que te vi morena. Les perres que saqué de la paga ye d’arrancalo ehí abaxo, ¿oyisti? La tierra pal que la trabaya. (Bebe lo que-y queda de la pinta y llimpia’l focicu enllenu de grasa de chorizu. Intenta rutiar y pégase en pechu p’ayudase) Non, si sabía yo que me díbeis dar la cena.


No hay comentarios:

Publicar un comentario