viernes, 2 de abril de 2021

La Biblia n'asturianu


En Sestu cambié d’Ética pa Relixón pa siguir colos de la Barriada. L’amistá ye una llama nel Sinaí, una cayida del caballu. (Ética, daquella, consistía en sacanos de clas y mandanos, al A, a copiar d’un llibru y sufrir les burlles).

Nel institutu, sigui en relixón. La mio hermana avisárame de qu’Ética dábalo filosofía y mandaben muncho y podíes hasta suspender. Relixón dábalo Hermida, cura con plaza en La Güeria. Foi’l nuestru tutor nun segundu de Bachilleratu C onde, con mui bon criteriu pedagóxicu, xuntaron a tolos repitidores y a tolos los qu’entrábemos de rellenu a partir de tal lletra p’arriba.

Hermida emponderábame lo muncho que sabía de la Biblia. Tou esi saber venía de tar en salón con mio ma, que grababa per Selmana Santa en VHS les películes de Xesucristu y, cuando nun había nada curioso pela tele, veíamosles una y otra vez, de la qu’ella pasaba filvanes o patroniaba cola tabla del corte. Les películes que-y prestaben yeren les de Xesucristo, la de los Diez Mandamientos, la de Ben-Hur, la Verbena de la Paloma y les de Lina Morgan.   

Si preguntaba quién yera Simón de Cirene, yo daba cola respuesta. De preguntame pol: ¿ónde vas con mantón de Manila?, tamién acertare respondiendo a lo Conchita Velasco.

D’Hermida aprendí una cosa, y ello yá ye bastante. Si adeprendemos d’un profesor una cosa, bien val. Comentó qu’había xente que s’ufanaba de nun saber el Padrenuestru.

-Ye de tontos presumir de la inorancia, seya de lo que seya.

Quedóme grabao.

Esti mes espublizóse la Biblia n’asturianu. Téngola nes manes sabiendo que ye un fitu históricu. De poco en poco voi lleéndola. En Pentecostés llingües de fueu descendieron sobre los apóstoles pa que predicaran la pallabra del Señor en toles llingües del mundu. Una d’aquelles, pequeñina y galana, yera l’asturianu.

Hai xente que nun la quier lleer pola carga ideolóxica (qué poca fe nel so ateísmu tienen dalgunos ateos); hai xente que nun quier saber nada del asturianu y apregónalo.

Yo alcuérdome de lo que me dixo Hermida.

Qué de fatos ye presumir de lo que nun se sabe.

2 comentarios:

  1. Si to ma te coje dos semanas más de pequeñu hoy ta es de cura en sobrescobiu per lo menos, hay que ver como estrozaba a la xiente la televisión antes y ágora.

    ResponderEliminar
  2. Si to ma te coje dos semanas más de pequeñu hoy ta es de cura en sobrescobiu per lo menos, hay que ver como estrozaba a la xiente la televisión antes y ágora.

    ResponderEliminar