sábado, 29 de agosto de 2020

Á turistes, si de verdá nos queréis...


Nun hai mayor castigu que se cumpla un suañu. Demientres años dellos gobierninos asturianos enfotáronse nel turismu como salida vidable pa una Asturies desindustrializada que nun solo muerre, que non solo, como dixo’l poeta, “perdéu l’aldu los caminos”, sinón qu’amoria y va pelos hastiales.

Entamó col cuentu del “Asturies, Paraísu Natural” y Fitur tres Fitur foron vendiéndonos y vendiéndo-yos la moto de qué bono sedría’l turismu p’Asturies.

Estos caberos dos meses decatémonos del espeyismu y de la facilidá cola qu’un suañu camuda en velea: nin Asturies ta preparada pal turismu, nin el turismu p’Asturies.

La situación ye de colapsu y repunancia: mastinos adoptaos, gatos secuestraos, la cai Uría en Picos d’Europa, árboles de barricada na ruta l’alba y hasta osos que, fartos yá del estrés, s’esgolen y s’avienten…

Nun podemos echar la culpa a los foriatos.  Si convides a xente a to casa, nun protestes porque vengan. Son los gobernantes los que nun lo vieron venir: ye fácil posar en Fitur coles pantalles enceses ensin saber lo que ye un teitu, posar cola mar tebergana, cantar la escelencia de l’Asturies rural al empar que la dexes morrer pruyendo por una Asturies metropolitana.

Namás pensaben con bonomía nel turista de perres, que ye’l qu’interesa. Pero cuando te viendes como destín turísticu al menor preciu, de saldu, ye pa lo bono y lo menos bono (malo, malo, en verdá nun nos tocó tanto, nun seamos repunantes). Si te promociones con esa entrega de bienveníu mister turista (pa despidíes de soltería y de casamientu, pa lo que seya y faga falta), pasa lo que pasa: tienes la casa, la playa, la ruta l’alba como’l día de les piragües o la Feria Muestres el día de la Caxa…

Igual tamién somos víctimes de los clixés y nun somos tan hospitalarios como pensábemos, o polo menos, sómoslo de poco en poco y cada vez menos…

Esperái que lleguen per Ranón los qu’envede balconin nos fagan horring… Entá nun aportaron y yá tamos con ganes de salir al corredor o al Negrón y clamiar, como la filósofa:

-Á turistes, si de verdá nos queréis...




No hay comentarios:

Publicar un comentario