lunes, 6 de febrero de 2012

Un poeta pequeño-burgués na II Timba de La Semiente

La penúltima vegada (meyor, l'anterior a la penúltima vegada) qu'asistí a una tertulia poética foi nun chiringu, en Xixón; yera un chiringu góticu cerque del Antiguu Institutu. Salíemos de l'Arribada, de ver Nosferatu tornáu al asturianu y, pa rematalo, baxemos a aquel chigre que tenía sótanu. La decoración yera gótica pergótica. Les telarañes (característiques d'otros chigres) ellí taben hasta cuidaes. Había ataúdes, cabeces de vampiros saliendo de la parede; la lluz matao y dacuando en vez, unes veles...
Templu de La Semiente
     Digamos que pasé mieu y que daquella arrenegué de volver a participar nestes xeres. Pero hai poco L'Entregu tuvo la suerte de ser escoyíu pa un acontecimientu interplanetariu, que dicen. La Semiente echaba a andar; nun entardó, nun espaciu cultural como 'l de L'Entregu, n'abrise pasu y enllenar, de mou altruista y faciendo del “¿por qué? Porque sí” los munchos furacos qu'hai: un alcuentru de malabares con talleres pa la reciella y la xente grande; la recuperación de los cabezudos y de la fiesta de San Xuan; talleres, charles, conferencies...
     Sedría setiembre cuando nos convidaron a los que paramos pela Tertulia Malory a participar na Selmana Cultural de La Semiente. 
    La idea yera guapísima. Baxo'l tendayu de l'antigua estación del Norte punxeron una pantalla na que salíen semeyes artístiques; punxeron micros, soníu, focos... Silles pa que viniere xente. Y la xente vieno. Ye lo que más presta d'esta xente. Faen coses, creen nelles, y la xente respuende. Yo tuvi en recitales onde había tanta xente na mesa como nel públicu. La poesía, nun lo escaezamos, nun mueve a les mases. Pero enllenáronse les sielles. Y resultó un ésitu. Yo lleí n'asturianu y en castellanu; poemes de munchu amor que me valieron (dau pol restu de la xermandía de La Mallory) el títulu honoríficu de poeta melosu o poeta miagón.
     El cónsul de la tertulia comentómelo na Sidrería Concheso: “póneste mui amorosiegu cuando llees poesía”.
      Prestóme aquel actu poéticu (pese a les chancies del restu de tertulianos) y reconciliéme cola poesía lleío al públicu. 
     N'agradecimientu, acudí a la invitación de la II Timba Poética de La Semiente (pese a que l'eslogan, “más poetes que nun cementeriu” m'echare p'atrás polo gótico).
    Esta vegada alcordáronse de nosotros (debió presta-yos tamién lo de la Estación del Norte) y acudimos en representación un terciu de la tertulia: yo, yá se sabe que'l burru delantre, y los dos pretores: Xulio Arbesú, a la guitarra y en so salsa (ye mui d'estos saraos, Xulio y nellos remocica y sálen-y chiribines nos güeyos y la sorrisa píntase-y d'oreya a oreya) y Roberto Corte, siempre atentu a too; tamién foi Ana Vanessa. Xunto a nosotros, miembros y miembres esporádicos de la tertulia (visitantes), como Pablo X. Suaréz o Laura Marcos; antigües celebridaes de la mesma, como Ana Rosa Fernández o'l grande (de tamañu, d'inxeniu, de creación) Miguel Allende; compañeros nel caminar poéticu como'l veteranu Pablo Antón Marín Estrada y otres voces como David Fueyo, Charo, Miguel Rix, músicos, showmans, espontáneos...
     Digamos, entós, que yo taba pal final; digamos que, d'acordies pasaba'l tiempu, diba entrándome mieu. Munchu mieu. Sentía les composiciones toes elles reivindicatives; toes elles empobinaes con una temática social marcada, empapaes d'esa cultura alternativa de la que se nutre La Semiente. Y entrugábame: “Ai Pinín, ¿qué fae un poeta pequeño-burgués como tu nuna timba de La Semiente”. 
     Nun vos miento si digo qu'aprovechando les nubes de fumu y lo atacao que taba'l llocal pensé n'escapar. Agora que nun me ve naide. Yá marchara Xulio Arbesú. Roberto Corte quedaba. Y eso echábame un poco p'atrás.
     ¿Cómo desplicar na tertulia qu'un terciu foi como Arquíloco de Paros, un poeta que tiró l'escudu y salió escapáu? Nun hebo tala baxeza nesa tertulia y nun diba ser yo'l de la cometer.
Cartel: más poetes que nun cementeriu.
     Dos poemes. Llevábemos más d'hora y media de timba. ¿Aguantarán dos poemes pequeñoburgueses?
      Acabó Laura Marcos y, aportó'l momentu del munchu valir y del valor.
     “Nun t'estrañe que te xiblen... Fadránlo pol aire que dicen que te das a Mariano Rajoy”, animábame.
     Pidí perdón por nun falar d'amor. Nun quería ser el poeta miagón. Pidí perdón por nun tener poemes más alternativos.
     -Soi Pablo Rodríguez Medina: poeta llocal y pequeñu burgués.
     Entamé col poema dedicáu a la gratitú de Rubén d'Areñes, “Cedés nes ventanes”.
     Una vegada, na presentación del llibru Los caballos azules, Ricardo Menéndez Salmón dicía que tenía envidia de los futbolistes y de los músicos porque son quien a tresmitir la euforia y los sentimientos al públicu.
     Digamos que la xente de la Timba fízome sentime Messi. Como nel llombu d'una fola sentí que m'acompañaben nes estrofes; que ríen cuando había que rir; que diben enmudeciendo hacia la tercer parte del poema, cuando se da l'anticlimax de tenrura. 
     Digamos que cuando m'aplaudieron, foi una lliberación.
     Qu'entá nun sé cómo lleí'l poema dedicáu a Rendu, “Oda al cuchu” y tuvi la mesma sensación de que la xente me trataba con respetu; la sensación complaciente de ser escucháu, sentíu con tolos sentíos.
     ¡¡Qué dicir cuando me ficieron un bis!!
     Pensé que se ríen de min, pero tanto anecié que nun tuvi otro que facer una pequeña falcatrúa y lleer el recién y non tan trabayáu -yera d'aquella mesma tardiquina- “Oda al PP” (Poeta Pizzeru, ¿qué pensabeis?).
     Nun yera un públicu servil, sinón intelixente. Nun lo digo porque m'aplaudieren los dos primeros; dígolo porque percibieron que nun taba trabayáu esti terceru y aquel entusiasmu, aquella simbiosis (¡Dios qué pallabra tan cursi!) nun se dio.
     Roberto Corte, el pretorianu, esperaba ente'l públicu p'acoyeme y dicime, ente palabres d'aliendu, cómo fuere too.
      Asistimos dempués a la llectura del restu de compañeros y españemos cola gran traca final del inigualable Pablo X. Suárez, tan distintu delante del mícru y detrás del versu: campillín llegóme; con la última tostada de pan Bimbo celebré'l so inxeniu; y con "El culo en pompa" fuimos aplausos fraternos, rises.
      Pienso en cuando la poesía creaba situaciones y estaos d'ánimu asemeyaos, tan davezu.
     Nun me queda otro qu'agradecer a la xente de La Semiente'l faceme partícipe d'esti vieyu ritual, l'enseñu de qu'entá queden sitios enllenos de respetu y llibres de prexuicios onde enantes de xulgar, siéntese, escúchase, anque seyan los versos d'un poeta pequeño-burgués, como'l qu'esto escribe.
     Salimos. Y orbayaba.
     Sentíame feliz.
     Ayenu dafechu a la desgracia que se diba fraguar (¡y toos tan ensin sabelo!) al día siguiente.

1 comentario:

  1. Grande esta xente de La Semiente y grandes los qu´organicen too esti tinglao, amás de los que tán siempre axuntando poetes pa estes Timbes, como Pablo X. Suárez o Sergio S. Taboada. Dalgún día tendrán qu´esplicar toos ellos cómo s´arreglen pa facelo, porque yo nun soi a entendelo. Tantos poetes y a tantu públicu nun actu poéticu. Grande esta entrada, Pablo. Un abrazu.

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