La cagabalta de reis yera enforma distinta: había tantos neños que teníemos que turnarnos. Si un añu salíes na cagalbata, al otru facíes de públicu. Nun había sitiu nes carroces nin tantos disfraces… Y eso qu’había más reis que la llista de los godos: taba’l príncipe Aliatar, Melchor, Gastar, Baltasar, Herodes…
Un añu pregunté-y a mio ma que
por qué nun salía’l Príncipe de Beckelair y díxome ella que de xuru que porque yera
protestante, y claro, de pequeñu, si yeres protestante, quedabes ensin nada.
Asina qu’ún añu tocábate de
públicu y, nel mio casu, al otru, tamién: la mio hermana arreglábase pa quitame’l
turnu. Dicía que tenía’l revoltixu aseguráu y qu’a ella prestába-y dir d’antorchera,
que ye’l puestu que-y dexaben a los mayores, y que yo nun podía dir de pastor
porque tenía más pinta de borregu.
Yo nun protestaba, porque si protestabes…
Y quedaba con mio ma o con mio güela a pañar carambelos. Yera ehí
onde se veía’l poderíu de la cabalgata: si tiraben carambelos de toffe o de
sabores exóticos, yera cabalgata suprema; si tiraben carambelos rellenos de los
que mio ma mercaba en Sama y guardaba nun tarru de la cocina, yera curiosa; pero
les más de les veces tocónos los de ruque ruque, que yeren los que daben los
bancos y les caxes d’aforros y qu’a la segunda chupada marchaba’l sabor y
abríense-yos unes raxes que cortaben la llingua. Creo qu’hai países que los
consideren arma blanca. Yeren mui difíciles de conseguir, con too y con ello.
Conozse que les paisanes, como na posguerra nun había cagalbates, llevaben unes
cuantes atrasaes y ehí taben, abusones, emburriando, pisando manes,
atropellando neños… Yera como un Candy Crush a lo burro. Un añu mio güela salió
col paragües plegable y, cuando tiraben un puñáu de carambelos, abría’l
paragües y cerrábalu rápido, pañando tolos carambelos. Hubo xente a lo que-y
paeció mui mal. N’España, yá se sabe, lo d’emprender nun se lleva.
Olvidó sacar la última remesa y a
otru día, cuando llovía y mio güelu abrió’l paragües, la broma fueron tres
chichones y dos puntos.

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