jueves, 25 de julio de 2024

Salvemos Peñamayor


Ye más lo que’l monte xune que lo que separta. A los pies de Peñamayor ríndense cuatro conceyos: Bimenes, Nava, Piloña y Llaviana; dende los tres picos del cordal acolúmbrase gran parte d’Asturies. El grupu de montaña nel que toi lleva’l nome d’ún d’ellos, el Picu Texu… Peñamayor ye esa peña, la nuestra peña, como la llamamos cariñosamente un grupu d’amigos, la primera na que m’inicié nel mundu del monte. Llevo nel alma munchos de los sos topónimos: La Triguera, El Treme, Campagüés, Breza, Fayacaba, Los Ortigales, Neres y Anes; nel maxín, grabaos, los relatos de los fugaos, la memoria de Funeres, a Luis el del Cantu y lo que me contó quien anduvo al ganáu, pastoriando, dende neñu.

Peñamayor ye’l faru contra’l que nortio cuando vuelvo a casa, el dios tutelar…

Agora, la filial d’una empresa de la que nada o poco sabemos presenta un proyectu pa esplotala. Nada saben d’ella más que lo qu’esperen atopar; nada-yos va interesar más que la ganancia colo qu’esperen marchar.

Nun ye alarmismu: sabemos bien cómo funciona la xente que se mueve pola ganancia. Si tienen que frayar, frayen; si tienen que romper, rompen… Y equí nos dexen la estroza.

Cuido qu’esta tierra tien rendío bastante yá’l pagu col progresu; esti paraísu natural del que tanto s’engalana la clas política casa bien poco con romper, profanar un paisaxe de toos, pa que namás unos pocos se beneficien.

Nun ye alarmismu: 5425 hectárees (ponéi, como nos dicíen en clas, por cada hectárea un campu de fútbol) demientres 3 años; les espropiaciones de pastizales y caseríes a un preciu de rastru; la frayadura de tolo que conocíemos, de tolo qu’anduviemos.

Nun ye alarmismu: qu’un ayuntamientu saqué en titulares grandonos la inauguración d’una estatua cualquiera y ponga nel tablón d’anuncios la entrega d’estos montes, como que ye la concesión d’un vadu, dexa a les clares qu’hai razones abondes y xustificaes pa preocupase.

Ye muncho más lo que’l monte xune que lo que separta. Namás espero que la población de cuatro conceyos seya pa ver cuánto se xuega. Que Peñamayor nun sea La Peña perdida.

No hay comentarios:

Publicar un comentario