lunes, 22 de enero de 2024

Bibliófagu


     El poeta chinu Chuang-Tzu suañó que yera una caparina y al despertar nun supo yá si yera un poeta que suañaba con una caparina o una caparina que suañaba con un poeta.

     L’escritor ribeseyán Xandru Martino quier ser n’otra vida una viquina y esnalar, dende’l cielu azul ver el país verde a los pies.

     Yo, que yá nun exerzo’l noble arte de pintar en versu la esperiencia del mundu, suañé que yera una cenciella poliya. O quién sabe, como a Gregrio Samsa, pasó qu’al despertar yera un bichu bien feu y abegosu. Nun volaba ente l’albar de les ñubes nin de los pétalos de les mazanales en flor, nun me posaba nel artu albar sarapicáu del pulgón.

     De siempre me dixeron que devoraba los llibros, que yera un bibliófagu.

    Quiciabes por eso suañé que yera una poliya de les que, de la que duermo, ruquen peles fueyes sarapicaes de lletres de los llibros, envede de los árboles: tastiaba la poesía de Seferis y Elitys; fartábame col mugor de Dostoyeski; qué duzayona la prosa de Balzac y cómo me prendía de llume, tanto que me daba un aire a un cocucenondu, les noveles y cuentos de García Márquez…

     Tamién espicotiaba peles d’antoloxíes, como quien prueba d’equí y d’acullá por entretener les hores y variar el gustu, cansu de tanta escelencia.

     Miraba pa l’alacena de casa y metíame pela bona poesía de Miguel Allende o Lurdes Álvarez, qu’abríen los güeyos y la fame y tornaba, nuna llacuada ensin fin, esnalando, al aldu del arume a Mediterraneu, aceituna ya uva pasa de Camilleri; esi saborguín saláu y fríu del atlánticu Manuel Rivas; el posu a volador de sidre que dexa la prosa de Sidoro Villa, y como na so novela, siguía a estaya metiéndome pelos llibros…

     Na novela de L’inmoral del yerbatu Xulio Vixil, el protagonista come caparines y papones; yo, pela cueta, yera una cenciella polía devorando mundos, un monstru de película de serie B que trayía conmigo la maldición del escaezu, la Nada qu’avanzaba nel mundu de fantasía de la historia interminable.

     Sicasí, al despertar, la biblioteca siguía ellí.

No hay comentarios:

Publicar un comentario