jueves, 30 de diciembre de 2021

Lo que somos

 Nico por fin sacó plaza de lo suyo, coméntame, y ta faciendo les práctiques. Dízmelo de la que tomamos un daqué. Los díes de Navidá tienen dalgo d’esos anuncios de reencuentros felices cola xente que ta pa fuera. Fierve’l teléfonu de xente apurao qu’ente visita y visita, casi ente papáu y papáu de comida, saca tiempu pa vete.

Nico posa enriba la mesa una llibretina moleskine y chísgame un güeyu. Ábrela, ye un regalu. Paezme raro porque la llibreta ta escrita y vese usada. Reconozo la so lletra menudo de patina de gurrión.

―D’esto de xuru que saques daqué…

Nico ye de ciencies, pero présta-y bien que-y cuenten histories. Nun-y gusta abondo lleer. A él, coméntame, lo que-y va ye la lliteratura oral. Salir a la cai y sentase nuna cafetería a sentir les conversaciones o escuchar a quien va en bus falando al alto la lleva.

Na primer páxina tien anotada una anécdota que yo-y comenté: al morrer Antonio Machado alcontraron en bolsu del gabán un papel col últimu versu: “este cielo azul y este sol de la infancia”.  En bolsu traemos, ensin querer, lo que somos.

Nico entrégame les sos anotaciones. Demientres esti tempu dedicóse a rexistrar les pertenencies coles qu’aportaba la so clientela. Ye forense. Lleo les iniciales, el sexu, la edá, la profesión. Vánseme los güeyos: K.K.R., rusa, sobredosis, de 30 años, ¿prostituta?; llegó con un llápiz de llabios, venti euros engurriaos y l’esgarrón d’un envoltoriu de condones; MGLI, de 74 años, pensionista, atropellada, aportó cola llista la compra a mano, un calandariu con la imaxe d’un santu y una participación col reintegru; PZU, creen que de Martinica, de 63 años, pidigüeñu, traía cuatro mázcares usaes (de xuru que pañaes del suelu), un par de sobres de zucre medio abiertos y una fueya col pasaporte COVID pa que lu dexaren entrar a pidir cos bares (afogóse atragantándose con un polvorón al nun ser quién, de lo enfiláu que taba, a quitar la mázcara). Y asina siguen una docena de páxines más, qu’acaben con MHZ, xubiláu. Nun traía nada. En bolsu namás había un furacu.

2 comentarios:

  1. Faime que lo de que non traía nada na más que en bolsu un fura u, como quitando el valor que eso pudiera tener nesti CASU poco al ser Nel pantalón, pero lo caro que a vegaes salen los fura us, dependiendo donde tean, CAUN que saque conclusiones yo pongo un ejemplo non nos ta saliendo na de baratu el fura u dela varíen te del Guerna casi na collaciu ni el furacu de la Feve na Felguera curia o con los fura os puen salir pel doble del so valor.

    ResponderEliminar
  2. ¡Prestóme muncho esta entrada!

    ResponderEliminar