martes, 29 de mayo de 2018

Nun salgas del pasu


«La solución a la crisis téngola yo. Mano dura pa col individualismu.»
Dacuando en vez paga la pena poner la oreya cuando tas na cafetería. Ehí, al fondu, comentaristes de l’actualidá política, tribunos ensin escañu, xente de llingua afilada comenten los titulares de la prensa, alderiquen sobre los fichaxes y l’alliniación de los equipos rexonalesy nacionales y cáguense na soberana madre que lo parió a too, ente pintes y caciples.
«Lo de Cataluña y lo del máster y lo de la corrupción y lo del bable, que ye lo que nos faltaba.»
Esto último dizlo mirando pa min. Dalguna vez me tien dicho que nun me llee porque escribo n’inventao. Yo sorrío y digo que qué-y voi facer y vuelvo meter na mirada ente los periódicos o los papelorios colos que fago de la mesa de la cafetería’l mio despachu.
Mosca coyonera, bederre, aporfía y, como tolos célebres, chisca la so argumentación con exemplos del serviciu militar.
«Equí ca ún mira pal so culu, y asina nun se pue salir de la crisis, hai que tirar toos a la vez, pal mesmu llau», diz de la que pinten bastos. L’escarbadientes rueda y blinca pelos llabios. Yera esti un bon programa pa la televisión autonómica: «En caldia: ente pintes y caciples».
«Esto había de ser como na mili. Toos al mesmu pasu, toos al mesmu son, coyones. Y si sales del pasu, un teniente que venga y mano dura, ¡una molleyada pa que recuperes el son!»
Y quiciabes tenga razón. El casu ye, ¿a qué pasu hai qu’andar?
Porque cuando se llevanta y baxa les mangues de la camisa tapando unos tatuaxes azul esvaío, cuando afixona los pantalones y garra la cayada, marcha coxicando. Ellí, nel desiertu de Marruecos, cuando la marcha verde, la metralla de la granada, la patria, diz dacuando, anque toos sepiamos que foi la mala coz d’una burra perburra la que-y desfexo’l meniscu y la mala atención mélica la que-y lo dexó calcificao.
Asina ye como faen munchos anguaño: quieren que vayamos al so pasu anque nun seya’l son que nos convién.


No hay comentarios:

Publicar un comentario