miércoles, 24 de julio de 2013

Carboneres


     Toi engancháu al programa «¿Quién da más?».
     N’Estaos Xuníos, cuando los trasteros queden abandonaos, tolo que guarden sal a subasta. Hai puyadores profesionales qu’alcuentren dacuando auténtiques ayalgues: amás de les llavadores y les neveres, de les pervalorizaes caxes de ferramienta que van parar a les tiendes de segunda mano, lo más naguao son les pieces de coleccionista que siempre lleven a tasar a les tiendes más insospechaes (ríete tu de la tienda de los horrores).
¿Habrá un especial Carboneres?
     Hai poco’l mio amigu Alberto Manzano (Bertín pa los de la barriada) díxome que facía falta n’Asturies una versión coles carboneres. Nun soi a quitámelo de la cabeza. Maxínome la entradina: “Nes barriaes d’Asturies, cuando una casa o un pisu de barriada se pon en venta, lo que guarden les carboneres sal a subasta”. Maxínome entrando pelos corredores estrenchos y húmidos, coles llinternes mirando a ver si sacábemos una BH, si se pudiere aprovechar el cuadru d’una California; quién sabe’l preciu que pudiere algamar n’interné l’album de cromos de la Liga 82-83 o dalgún material promocional de Pinón y Telva. Maxínome un programa especial dedicáu a les carboneres de Tiuya, el pueblu de Villa. Los puyadores diríen: “esperamos alcontrar material de Villa: la ropa de cuando’l guah.e xugaba nel Tuilla FC, la bufanda cola que salió nel Mundial…”
      Maxínomelos entrando nes carboneres de les barriaes del Serrallo, atropando guitarres de cuando’l boom roqueru de Faraón Félix y el Sotrondio Sound, frascos con duros de plata alfonsinos que guardaría dalguna güela, quien sabe si un tueru de belarminos enrollaos endolcaos cola señardá d’un antiguu republicanu por si dalgún día volviere la República y el Conseyu Soberanu; les cámares de Pena o de Cavite y les caxaes de semeyes, que diben llevase a tasar al Muséu del Pueblu d’Asturies; allá en Blimea quién sabe, los primeros bocetos d’Alfonso Zapico, “esto va camín de garrar ganancia…”

     Anque si somos sinceros, nes más de les carboneres namás qu’atoparíemos ferralla, estielles mugorientes y carbón que provocaríen los comentarios con retranca: “yá sabéis ónde ta’l carbón qu’Hunosa cuenta desapaecíu de los almacenes de Vitorino Alonso…”  

No hay comentarios:

Publicar un comentario