Esti mes d’agostu que rematemos celebróse la UABRA en Casu. Ún de los cursos, al cargu de Ramses y de Ambás, ufría preseos a los participantes pa recoyer el material del patrimoniu oral asturianu. El patrimoniu oral asturianu ye esi que ta ehí, equí, en nosotros, cuando n’asturianu, cuando en castellanu, y al que tan poca importancia–y damos porque nun se ve: ye fácil dolese del horru que, como dicía Xuan Bello, cuando cai, dde la ponte, el palaciu, el monesteriu, la cuadra o la casa. Pero ye más difícil decatase (y dolese, dempués) de cómo tamién l’home y la muyer (tantes muyeres que son depositaries d’esta ayalga) caen, muerren y lleven nel so aliendu la memoria de lo que somos, camín de lo que fuimos. Los cambeos nel estilu de vida tán faciendo que se pierda la tresmisión xeneracional d’un patrimoniu que funde los raigaños na dómina medieval, en dalgunos casos (como’l recitáu de “Las palabras retornadas”, que sentimos) y que foi tresmitiéndose boca oreya.
Esi cursu tuvo una salida de campu (y d’El Campu), visitando a informantes de Tarna, Bezanes y Sotu, material que foi rexistráu y col que Ramsés y Ambás compuxeron, al día siguiente, un documental.
Esti echóse’l xueves diez d’agostu nel centru d’interpretación del Parque de Redes. Arrespigaba sentir los testimonios de la xente de Tarna (qué suerte tien un pueblu de que falen tan bien d’él como les tarnines que salieron) contando cómo yera la vida nun va muncho: la xera, la discriminación que sentíen na capital si les sentíen dicir una pallabra tan guapa como “lloñe” (¡gracies por caltenela!) y, lo que foi una revelación: l’aguilandu en Tarna.
Romances, cuentos, esconxuros, coples, cantares atropaos nuna salida d’un día que dan cuenta de que la riqueza del conceyu casín nun ta namás na preservación del mediu sinón de la cultura.
Paisaxe y cultura tán rellacionaos dafechu hasta’l puntu de que había cuidase que la cultura que dio’l llugar (podríemos dicir tamién la que dio llugar al llugar) nun se desaniciare.
Porque somos lo que somos “estando en estas palabras”…
No hay comentarios:
Publicar un comentario