Tienen coses guapes l'amistá, los llibros, la lliteratura y tamién les redes sociales. Allá pel añu 1998 fui con Javier García Cellino a visitar a Nacho González. El motivu de la visita yera pasa-y un garrapiellu de poemes en castellán que fuere peñerando de poco en poco pa ver si me sacaba una plaquette na so colección Los cuadernos del bandolero, na editorial Heracles y Nosotros. Tiempu atrás fuere a visitalu pa face-y una entrevista y facer un trabayu sobre la pervivencia de la mentalidá griega nes producciones artístiques y de pensamientu d'anguaño n'Europa. P'allaá mandó ún de L'Entregu un trabayu sobre la poesía d'ún de Xixón.
D'aquella Nacho andaba, como sigue agora, metíu en mil batalles; en dalgunes d'elles, camiento, somos compañeros de trinchera. Prometióme lleelo y nun me prometió fecha nenguna pa sacalo, porque dependíase de tantes coses... Pa min, que Nacho (del que lleere los poemes d'aquella antoloxía Velar l'arena lleere con procuru los mios poemes) yera lo más de lo más.
Pasó'l tiempu y aquel proyectu quedó, pa dambos, supongo, nel llimbu de les coses por facer. Como un botellu echáu al mar (soi cafiante con esta metáfora) ayeri llegóme un avisu de Facebook onde Nacho dicía: "Mi amigo Pablo Rodríguez Medina me envió, allá por 1998 una pequeña colección de poemas y una poética "Poética (según Ritsos)" que vista desde hoy me parece un homenaje a Grecia, tan necesitada de aliento, la reproduzco aquí con la esperanza, además, de que algún día tenga a bien tornala al asturianu".
Nacho Glez, poeta secretu, editor esquisitu. |
POÉTICA "SEGUN RITSOS"
"Siempre lo celestial
codo con codo con lo cotidiano"
Yannis Ritsos
Los delirios del pueblo que tu cantas
al que siempre has servido
con su idioma, con esa naturalidad
que ningún otro consiguió detener
ni siquiera Heracles el temido
porque hemos entendido
(nos has hecho entender)
que no hacen falta partenones
para la belleza
mejor descubrirla en lo común
en lo que tocamos y sentimos
porque también lo rutinario y lo nuestro
tiene partes ínfimas y saciadas
de increíble belleza.
Amanece Grecia
qué mejor poema para Ritsos.
Garro'l convite y, sobre la marcha fago la torna:
Ritsos, relleíu siempre, imprescindible anguaño |
No hay comentarios:
Publicar un comentario