El diccionariu de l’Academia de
la Llingua Asturiana define la vocación como “l’enclín natural que tien una
persona pa una profesión o una actividá”. Por embargu, cuido que facemos mal en
xulgar a los profesionales pola so vocación más que polos resultaos o’l
desendolcu profesional.
Lo qu’importa d’un panaderu, por poner
el casu, ye que faga curioso’l pan; si vas comer y te ponen el cocíu fríu o a
medio facer, de xuru que te va dar igual la vocación del cocineru; lo qu’importa
d’una abogada, independientemente de la vocación, ye que te gane’l xuiciu.
En determinaos trabayos la
vocación ta usándose como una mena de chantax profesional: suplir colo personal
la falta de medios, de formación, les hores que nun s’echen, aquello colo que
nun se ta en traces de tragar viéndese, nesti mundu desclasáu, como una falta
de vocación.
Más d’una vegada lo sentí dicir
cuando daquién se tien negao a tragar con carros y carretes: nada, ye que ye
una persona que nun tien vocación… Ye que yá perdió la vocación… Non, si esto
pasa cuando se mete xente ensin vocación…
Dacuando tien ún el sentir de que
la vocación ye como’l llamáu divín que facía a la xente metese en conventu o
abrazar la vida relixosa, una voz albanciando ente la nube: “tu, fáete
ministra; tú, fáete enterrador; tú, revisor de contadores…”, una revelación
mística que marcha de la mesma manera qu’apaez: como si saltaren los plomos.
Y cuidáu coles llamaes divines, qu’igual
te faen una perdida, o lo entiendes mal…
Alcuérdome d’una vegada en qu’acusaben
a un compañeru de falta de vocación porque se negaba a un trabayu que nun-y
correspondía. Naide-y cuestionó’l trabayu como profesional, pero…
“Lo que pasa ye que nun tienes
vocación de serviciu públicu”, -y dixeron, a mancar, a lo qu’él, risonderu,
contestó: “La vocación ta bien, pero ente que m’opere una mélica que sepia y una
con vocación, quedo cola primera, ¿qué quies que te diga?”
Y dempués, socarrón, remató: “Ye
una suerte que nun tenga vocación de serviciu públicu, porque, de tenela, igual
yera un váter.”
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