Poques esperiencies formatives
tuvi más enriquecedores que’l mio pasu pel Colexu Públicu “El Bosquín” al que
m’incorporé pa entamar en quintu cursu de la EXB. Al empezar cuartu cursu nel
Colexu Públicu Marcos Peña Royo (actualmente “El Coto”) detectáranse
deficiencies nos cimientos y hubo que lu derribar; al alumnáu y al profesoráu
llevábennos n’autobús hasta les escueles d’El Serrallo. Mio ma, que siempre
tuviere mieu de qu’andaremos en carretera, decidió cambianos d’escuela a la mio
hermana y a min.
Nun dexa d’abultame
simpático que lo qu’entamó por una
resquiebra nos cimientos d’aquella otra escuela fuera la base na qu’aposienta
la mio formación. Yo, qu’hasta entós namás me relacionare colos neños de La
Vega, El Coto y la Barriada Santa Bárbara, descubrí un mundu nuevu: el contactu
colos compañeros y compañeres que baxaben, naquella filera de seis o siete
autobuses grandes y qu’aconceyaben a les puertes d’El Bosquín a los neños de Bédavo,
La Fayuca, La Fayona, La Güeria, El Pullíu, Llantero, Tariz, San Vicente,
Rebollos, La Llaniella… Toos ellos baxaben coles sos histories particulares que
facíen qu’aquel neñu que nunca saliere del “burgo” estelare: l’aprendizaxe nun
quedaba llimitáu namás a les aules.
Abultábame bien poco lo que taba
con ellos, namás les clases y la media hora de recréu, asina qu’a eso de les
doce y media, escapaba como una posta pa en cá mio güela y comía apriesa por
ver si llegaba cuanto primero al patiu.
Los que nun quedábemos en comedor
teníemos prohibida la entrada al patiu hasta les dos, pero yo esclucaba y,
cuando nun había señorites nin maestros que guardiaren el patiu, saltaba la
tapia pa mezclame colos cerca de cuatrocientos alumnos y alumnes que llegó a
tener El Bosquín. A veces yera tan rápidu nel comer y dar la vuelta que llegaba
enantes de que’l turullu anunciare’l segundu turnu del comedor. Porque había
dos turnos: el primeru, nel que comía l’alumnáu de los primeros cursos (más
aquellos que s’ofrecíen de voluntarios pa servir y cuidalos) y dempués el
restu.
El comedor y la cocina ye un elementu
fundamental al falar d’El Bosquín: aquel aroma a cocíu que nos facía ruxir les
tripes cuando baxábemos al recréu (y qu’aprovechaben los de los viaxes
d’estudios pa vendenos pinchos) sigue tando presente al tresviés de los más de
venti años que me gradué. De vuelta a El Bosquín, percíbolu claro: cierro los
güeyos y el camín del arume llévame otra vuelta a aquel mundu en que sentíemos
el chocar de les cuchares y la cacía, un mundu pequeñu nel que la directora
salía a poner orde nes files con un megáfonu; vuelvo ver aquel profesor que salía al patiu pela puerta
d’atrás de la cocina y mordía un llimón hasta dexalu secu; nun escaecí entá’l
color de los “senderos del libro” y el “grupu de llectura” del maestru Severino
(nun había mayor premiu que confiare facer dalgún recáu al so despachu, al
Seminariu); alcuerdo de la claridá qu’había na biblioteca onde podíemos lleer
tolos comics de Tintín y d’Astérix; del salón d’actos onde vinieron dacuando en
vez a danos charles o onde nos baxaba la maestra de música paque ficiéremos
audiciones (que consistíen en sentir los elepés de música clásica nel
tocadiscos) qu’ella escuchaba colos párpagos zarraos, cuásique adormecida…
Ca requexu d’El Bosquín contién
una anéudota y ca anéudota ye una enseñanza. N’octavu cursu, nel añu 1992
consiguí nesi colexu’l graduáu escolar. Entamaba una nueva etapa educativa pa
min, pero enxamás dexé de ser y de sentime ún d’El Bosquín. Les enseñances que
tuvi, les vivencies, acompáñenme’l restu de la vida. Nun me refiero solo a lo
que los profesores nos deprendieron: refiérome a eses otres enseñances
qu’emanen de la convivencia.
El Bosquín aportóme aquel otru
mundu que vieno de la mano de la convivencia con xeste de distintos llugares y
acentu; na facultá de filoloxía, estudiando l’asturianu, sentía munchos
fenómenos llingüísticos que traíen aquellos compañeros na so llingua; munches
de les sos vivencies, que compartieron comigo, sirviéronme y serviránme pa
siempre.
Eso ye, en definitiva, lo que
significa, n’esencia, la educación pública.
Ún siempre quier lo meyor pa los
fíos; por eso, cuando al mio neñu-y tocó la hora d’entamar el so camín
formativu y educativu, quixi que los sos pasos siguieren los míos y nun dudé en
batallar hasta consiguir qu’entrare n’El Bosquín. La melancolía, que
n’asturianu tien el guapu nome de señardá, trae estes trampes.
De momentu tengo la certeza de que nun m’enquivoqué.
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