Poco pero variao; escoyío y muncho bono. Asina podríemos calificar el llibru nel que nel 2009 y de la mano d'Ámbitu, Héctor Pérez fizo un garrapiellu de la so obra narrativa escrita a lo llargo de cuásique una década. Nesti volume que se pue lleer nuna tarde, el públicu llector va atopar relatos fechos p'acompañalo toa una vida. Ye'l casu de "Daquella en Villallorta", un relatu mayestru non solo pola precisión del llinguaxe emplegáu, sinon pola concisión cola que, con mentalidá d'arquitectu y con pulsu d'orfebre, Héctor Pérez costrúi un relatu ensin dexase llevar pola imaxinación desbordante, creando un mundu pequeñín qu'alita en unes poques fueyes cola fuercia d'un mitu y qu'amás, sosprendentemente, tien guiños históricos que lu allanquen na realidá. Nun ta creau nun tiempu, como se cree nes primeres páxines, y una edá míticos, sinón con unes coordenaes concises y precises.
Esa imaxinación precisa y contenida fáese desbordante n'otru de los cuentos, la fabulina alegórica, el cuentu pa la reciella, impagable, de Valeria y espirriatu. Dos son los mundos narrativos que paez que tán en llucha dientro d'Héctor Pérez: d'un llau un mundu míticu qu'asoma pasáu pela peñera personal nesos relatos (como tamién asocede en "Les tardes del tesoru",) demientres que d'otru llau hai escenes personales, íntimes, esgayaes de toa una esistencia que rescamplen pol valir simbólicu. Ye'l casu de les pieces "Cuentos de Navidá", "Cartografía Noctámbula" o'l cuentu que-y da nome al llibru, "Desinencies". Xunto con estes, que camiento que son les pieces más sobresalientes del autor d'Arlós, engaramétense otros cuentos secundarios, na mio opinión, pa col conxuntu de la entrega y que respiren del nuevu costumismu asturianu, que nun ye necesariamente identificable col horru y el carru rinchón: "L'Habana postal del cielu" espeya el nuevu tipu del indianu del amor asturianu; "Nun vas pasar más fríu" o "Cristu de texu" recueyen episodios de la guerra civil , quiciabes ún de los temes más emblemáticos de la nuestra tradición oral de recién; "Solteros contra casaos" trata con humor el ritu de pasu (el pasu d'un equipu a otru) del protagonista y les dubies, cásique hamletianes, d'última hora de la que xuega l'últimu partíu de so vida (como solteru); "Vecinos" y "Nel sentimientu" acinquen el tema difícil de les rellaciones sociales. "Díes d'escuela", "El día que morrió la música" o "Llamando a casa" paecen ser, por contra cuentos armasos en base a una idea o a una anécdota.
Vemos asina cómo se cumple lo que dicíemos al principiu: un llibru cortu pero variáu, escoyío too (pámique tengo lleío o sentío a Héctor Pérez munches más obres en prosa nesti tiempu de les que recueye equí) y muncho bono: "Daquella en Villallorta" pasa a engrosar la antoloxía d'obres destacables que tengo lleío.
Pa lleer otres opiniones calca equí.
No hay comentarios:
Publicar un comentario