Les estielles de la cruz de Xesús (lignum crucis) dan como pa camudar
les travieses de tol transiberianu; hai dos sábanes santes o santos sudarios
del Nuestru Señor; tou un exércitu de terracota de Xi’An; en casa tengo un
trozu pequeñu del muru de Berlín y trayíos del monte, dellos fósiles de
felechos xigantes que camparon al sol de Llagos y la espiral de los bígaros
prehistóricos que se puen atopar en montes cercanos al Parque Natural de Somiedo;
el dolme de la Campa de L’Españal y los enterramientos funerarios a la vera; la
barba y la güelga de Mahoma; el diente de Buda; el sangre de San Gennaro que se
fae llíquido tres vegaes al añu; la minga mingona de Rasputín nun frascu de
formol que recuerda a los de pepininos y cebolletes de cristal que vendíen en
Ponciano; el cinturón de María, la cabeza de San Juan Bautista, les cadenes de
San Pedro; mapes de la ciudá errantes de los Césares; el camín pel que se
perdió Pedro de Aguirre camín del Dorado; les murueques somarines del Titanic
y, escachaplao y enlleno verdín de pedreru, tola cacía; les cenices de
Santolaya de Mérida a les que compunxo Antón de Marirreguera una poesía, la
primera que damos por escrita en llingua asturiana; los escritos de Tartessos y
la dama d’Elche; les güelgues de dinosaurios na costa de La Isla cuando aquello
yera una llaguna; les fotos de Vega, Montoto, Cavite retratando un mundu perdíu
nes escombreres y nes caxes del rastru; la lanza sagrada de Longinos; les
espines de la corona del señor; los mapes de l’Atlántida y hasta’l brillu matáu
del faru d’Alejandría; arena de les sableres coloraes de Marte; arena blanco
llunar del mar de la desolación de la Lluna; cantos de faisán nes oreyes de los
vieyos y el golor a encuevao de la pelleya de los osos; la pelleya incorrupta
de les momies teberganes; la sala enllena ratos de la cueva ribeseyana; la voz
d’un pueblu atosigada nos discos de piedra de Xuacu’l de Sama; les semeyes, les
marques de la revolución del treinta y cuatru; les foses comunes del treinta y
seis; Funeres y la escuridá; los fugaos esperando la nada; la nieve en puertu y
el ganáu na braña; la cabeza d’una neña
nel estragal del Chao Samartín; la piedra visigótica de Carrio que caltién un
conxuru escontra’l nubeiru; la cruz de los ánxeles, la tumba de Pelayo y la del
rei Aureliu; les llárimes de les cien doncelles; les víes que cruciaben
llevando’l carbón; los planos y los canxilones; les nates d’islán del llavaderu
Carrocera; el cuélebre en boca de los vieyos; les xanes al pie de la fonte,
tentando a los pastores; los guirrios, los sidros, les comedies; tamién Anxelu
y Pandiella echando’l monólogu; la llingua na que s’escriben estes lletres…
Del probe Madison, por embargu, qué nos queda… Nin una semeya, nin un
mapa, nin siquier un morrillu. Namái el testimoniu señardosu de la xente qu’aconceyo
nel teatru, la vana ilusión de participar de la banda sonora d’una xeneración.
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