Tuvi un bon profesor de
Llatín. Llámase Vicente. Viénenme dacuando frases de les sos
clases: quid agis? Simiam quaero. Yera segundo de BUP y
naquel cursu tan malu, onde nos axuntaron con munchos repitidores,
Vicente redimíanos de nosotros mesmos. Nunca vieno a aquella clas de
mala gana. Nosotros agradecíamos-ylo: too yera silenciu pa les sos
declinaciones, too atención colos testos adaptaos de Plauto (aquel
Miles gloriosus), les frases llatines alea jacta est; si
vis pacem para bellum…
Tuvi un bon profesor de
Llatín. Nunca se rendía. Nin en terceru, cuando yéremos poquitinos
(esi desprestixu de qu’estudiar lletres nun val pa nada). Nun se
perdía, nun improvisaba. Nun se vendía al desánimu.
¿Tuvisteis la suerte de
conocer a daquién asina?
Terceru… Cierto
qu’aquel foi un cursu duru pa min. Nun tenía la cabeza pa lo del
ut, nin pa conxugar los verbos; llibré de los mínimos en
mayu pola mínima. Pero ellí taba Vicente: enseñábate a resistir
ensin rindite. Nin una concesión al desánimu. Ellí taba él. Foi,
en verdá, un mal añu aquel pa min. Lo de mio pá, lo de mio güela
Faustina, lo de ser adolescente (que namás se cura cola edá)…
Foi un añu duru, ente
otres coses porque nos enteremos, a entamos de xunu, de qu’a
Vicente-y concedieren el treslláu pa Uviéu. En xunetu, al dir a
pola matrícula, vilu recoyendo les sos coses del seminariu.
Saludóme. Mandóme pasar (el despachu de clásiques yera l’únicu
que siempre taba abiertu y veíes a Suny y Vicente trabayando como
formiguines) y tuvimos charrando. Interesábase por min. Cómo diba.
Preguntábame qué quería facer, qué diba garrar en COU. Yo dudaba
ente arte y llatín. Nun diba tar él, confesé. Sonrió y regalóme
una camiseta de les del viaxe que sacara d’una caxa. Cola camiseta
na mano y los papeles fui pa casa. Marqué llatín. Cuestión de
llealtá. Yo quería ser como Vicente. Non nel sentíu de saber
llatín: nel sentíu de ser como él. Una persona que sabe facer que
te sientas importante porque lu ves escuchándote, interesándose por
ti (¿yera esi’l secretu de les humanidaes?), y siénteste persona.
Tengo un bon profesor de
llatín: nunca me dexa d’enseñar. Nun se quedó solo nel
curriculum, nun se quedó na última llección, n’enseñanos lo que
sabía; enseñónos, sobre too, lo qu’él yera: puntualidá,
respetu, bondá, trabayu, tolerancia, solidaridá… Enseñónos a
ser y a querer ser.
Tengo un bon profesor de
llatín. Sigue siendo un exemplu pa min, y allampio por llega-y a la
suela del coturnu o al tacu la madreña.
Ye una d’eses persones
que fae que’l mundu funcione, de los que siempre ta al otru llau,
esperando pa echate una mano. Por eso, y por tantes, tantes coses que
nun caben nesta columna, gracies, Vicente.
Ya me gustaría que alguno de mis alumnos opinara de mí la décima parte de lo que tú opinas de Vicente. O mejor, ya me gustaría a mí ser la décima parte de buena persona.
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