Dacuando en vez a esti urbanita
perru caleyeru présta-y bien d’ello escapar al monte y perdese pelos munchos
caminos que’l nuestru país, de mofu y orpín, guarda. Escapar pela sienda
escondida pela que los pocos sabios del mundu fueron, como dicía nun amunchayá’l
sabiu, y tornar, per unes hores (tampoco hai que pasase y refugar de les
comidadaes a les que la sociedá post-industrial nos avezó, esclavizándonos a
elles). Cualquier escusa ye bona. Hasta la berrea.
La primer vegada que me falaron d’ello
creí que taben de coña, o lo que ye inda peor, que’l mio amigu yera un zoofilu
voyeur. ¿Qué yera eso de pasar el tiempu, enantes de l’alborecida o al
atapecer, nuna campa, colos prismáticos y miralloñes en cata de los venaos pa
sosprendelos engardiase nel actu amorosu (si ye que los animales tienen
sentimientu tan sublime).
Sicasí, tanto me lo aporfiaba,
tanto me lo insistía, que nun pudi nun dir. Nun m’abastarán pallabres pa
agradecé-ylo. Ye ablucante’l dir caminando, como dicía otru poeta, solombriegos
embaxo la nueche sola, rescamplando’l brillu de les estrelles enriba nueso…
Volver ver, dempués de tantos
años, coquinos de lluz a la vera de los caminos, esos puntinos verdes qu’asemeyen
que la naturaleza ta n’estáu d’on.
Presta reconciliase con una lluz que vien de la infancia, como diz Rubén d’Areñes,
el poeta, nuna de les sos composiciones. Dempués, cuando ún ta embredáu nel
silenciu que tolo toma, esti fáese ñícaros colos atroníos de los venaos
reclamando’l so valir, faciéndose presentes, escocíos d’enganía. Lladren, gufen,
berren d’un cantu a otru faciéndose plesentes y nel so clamiar hai daqué de
primitivo y de definitivo; daqué que se proyecta dende la nueche de los tiempos
y vien reclamando’l so sentíu. Ye l’arguyu de la selección natural. El sabese
los caberos de la escoyeta, el lluchar por imponer la so fuercia, el so ser, la
so galanura.
Inorantes de la crisis, de los
recortes, de les guerres que se faen pela xeografía mundial, de les consultes y
los sos resultaos; de les lleis y los decretos; de les primaries y de les
secundaries; enduviellaos nun arume a arguma y a escayu, a felechu y a orbayu,
los venaos gufen, berren, como si fueren un faru enllenu d’intermitencies; como
la conciencia que-y falta al ser humanu. Inorantes de la batida y el recechu qu’acesma
sobre ellos, emburriaos pola natura del so ser, condergaos, igual que nosotros,
a berrar siempre pa facenos presentes.
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